Cultuur & toerisme

Visie over cultuur:

N-VA Sint-Lievens-Houtem wil gaan voor een degelijke programmatie in het cultuurcentrum waar alle bevolkingsgroepen aan hun trekken komen. Een studie hieromtrent dringt zich op en eventuele budgetten moeten hierop afgestemd worden.

Cultuur moet een toegevoegde waarde betekenen voor onze gemeente en onze inwoners. Dit betekent dat de organisatie en programmatie in alle gevallen rekening moet houden met de kosten en vooral de baten van een voorstelling of organisatie. Buitensporige uitgaven voor een te beperkt publiek moeten te allen tijde vermeden worden. Dit kan alleen door duidelijke afspraken en procedures vast te leggen bij het opmaken van de programmatie. De cultuurraad kan hier een belangrijke toegevoegde waarde betekenen. N-VA Sint-Lievens-Houtem wil hier mee zijn schouders onder zetten.

Kermissen en jaarmarkten moeten in alle deelgemeenten opgewaardeerd worden. Nieuwe stimulansen en impulsen zijn nodig om deze sociale ontmoetingsgelegenheden verder uit te bouwen. De diverse tradities die onze gemeente rijk zijn moeten in ere worden gehouden. N-VA Sint-Lievens-Houtem wil samen met lokale organisatoren mee nadenken over nieuwe initiatieven of ervoor zorgen dat oude tradities in ere worden hersteld.

Enkele suggesties: zomerjaarmarkt verder uitbouwen, organiseren van een avondmarkt, braderij, kerstmarkt, etc…eventueel in samenwerking met buurtgemeenten.

Nieuws over dit onderwerp

N-VA wil invoering cultuurpas

ST-LIEVENS-HOUTEM 16/06/2017 - 03u32 N-VA pleit voor invoering Cultuurpas N-VA Sint-Lievens-Houtem gaat op de volgende gemeenteraad pleiten voor de invoering van een Cultuurpas voor kansarme gezinnen …