N-VA houdt komst breekcentrale in het oog

Op 21 december 2011

"Het gemeentebestuur heeft hier een positief advies voor afgeleverd aan de provincie. De vraag is of het gemeentebestuur de overlast die dergelijke breekcentrale met zich zal meebrengen, goed heeft ingeschat. Het is gemakkelijk om nu de hete aardappel door te schuiven naar de provincie terwijl het bestuur wel degelijk achter de komst van een breekcentrale staat. N-VA begrijpt de ongerustheid van de omwonenden omdat de zaakvoerder ook nu reeds eerder gemaakte afspraken aan zijn laars lapt zonder dat daar tegen opgetreden wordt. Als de provincie het advies van het gemeentebestuur volgt en een milieuvergunning aflevert aan De Dijcker, zal N-VA er op toezien dat de wettelijke bepalingen, die de milieuvergunning oplegt, strikt nageleefd worden. Geluidsoverlast en andere overtredingen zullen elke keer aangeklaagd worden bij de bestuurlijke overheden. Indien nodig, vragen we de stopzetting van alle activiteiten op de site", licht Andy Toussaint het standpunt van de plaatselijke N-VA-afdeling toe. (FEL)