Mario De Wandel trekt N-VA-lijst

Op 14 mei 2012

Mario De Wandel (42) wordt lijsttrekker. Hij wordt gevolgd door Nadia De Troyer (35) en David Clinckspoor (34). De Wandel is vooral bekend in de basketwereld. Hij kwam jaren uit voor Allgro Houtem en is momenteel verantwoordelijke bij Ford Van Den Bossche-concessie in Aalst. Nadia De Troyer is de schoonzus van De Wandel en woont eveneens in Sint-Lievens-Houtem. De top drie wordt vervolledigd door David Clinckspoor uit Massemen, die zich twee jaar geleden in Bavegem kwam vestigen.

'We zijn niet van plan burgemeester Latoir zijn vierde sjerp op een presenteerblaadje aan te bieden', aldus De Wandel.

En passant ontvouwde Nadia De Troyer ook nog het alternatieve N-VA-plan voor de heraanleg van het marktplein. 'Wij opteren voor de versie met slechts één centrale middenweg voor doorgaand verkeer over het midden van het marktplein. Zo ontstaat aan beide zijden voldoende parkeerruimte voor handelszaken enerzijds en voor de school anderzijds. De burgemeester is hier geen voorstander van omdat Houtem zo het prestige van tweede grootste marktplein van Vlaanderen zou verliezen. Voor ons telt evenwel niet het prestige maar wel de veiligheid.' De kostprijs van dit alternatieve plan had de N-VA evenwel nog niet berekend.